Stanowiska

Zastępca Burmistrza Zelowa - od 16 maja 2024 r.

Informacje

Zastępca Burmistrza Zelowa - od 16 maja 2024 r. - Anna Doliwa

Zastępca Burmistrza koordynuje działania z zakresu gospodarki komunalnej, ochrony środowiska, promocji, informacji i strategii rozwoju.
W szczególności do zadań Zastępcy Burmistrza należy:
1) podejmowanie działań w zakresie kompleksowego rozwiązywania problemów wynikających z zadań gminy w dziedzinach, o których mowa wyżej,
2) zastępowanie Burmistrza w czasie jego nieobecności,
3) nadzór nad pracą podległych referatów i gminnych jednostek organizacyjnych, w tym:
a. akceptowanie materiałów kierowanych na sesje Rady i posiedzenia komisji,
b. dokonywanie okresowych ocen działalności nadzorowanych jednostek,
c. monitorowanie realizacji uchwał Rady oraz wniosków komisji,
4) podejmowanie przedsięwzięć i inicjatyw w celu pozyskiwania środków do budżetu gminy,
5) uczestniczenie w posiedzeniach Rady i jej komisji,
6) pełnienie funkcji reprezentacyjnych w imieniu Burmistrza,
7) udzielanie wywiadów i informacji środkom masowego przekazu w sprawach gminy dot. powierzonego zakresu działania.
Zastępca Burmistrza nadzoruje pracę niżej wymienionych referatów i jednostek równorzędnych:
1) Referatu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska,
2) Referatu Promocji, Informacji i Strategii,
Zastępca Burmistrza nadzoruje pracę Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Zelowie.

Sekretarz Miasta - od 1 czerwca 2024 r.

Informacje

Sekretarz Miasta - od 1 czerwca 2024 r. - Julita Szmigielska

Sekretarz zapewnia sprawne funkcjonowanie i właściwą organizację pracy Urzędu oraz koordynuje działania z zakresu spraw obywatelskich, oświaty, kultury, sportu, zdrowia (z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Zelowie), opieki społecznej i współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz jednostek organizacyjnych Gminy realizujących te zadania.
Do zadań Sekretarza należy w szczególności:
1) nadzór nad przygotowaniem projektów uchwał Rady, ich realizacją, składaniem wyjaśnień dotyczących wniosków komisji Rady, interpelacji, wniosków i zapytań radnych oraz opracowaniem materiałów sprawozdawczych w tym zakresie,
2) zastępowanie Burmistrza w czasie jego nieobecności w pracy spowodowanej urlopem, chorobą lub inną ważną przyczyną, w przypadkach jednoczesnej nieobecności Zastępcy Burmistrza,
3) nadzór nad realizacją uchwał Rady oraz zarządzeń Burmistrza,
4) analizowanie i opiniowanie projektów przejmowania przez gminę zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, opracowywanie wystąpień w tej sprawie,
5) nadzór nad realizacją obowiązków ustawowych dotyczących składania oświadczeń stanie majątkowym i innych, o których mowa w ustawie z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
6) nadzór we współpracy ze Skarbnikiem Miasta nad racjonalnym gospodarowaniem środkami rzeczowymi Urzędu,
7) zapewnienie dla Urzędu warunków lokalowych, wyposażenia technicznego, biurowego i środków łączności oraz nadzór nad komputeryzacją Urzędu,
8) nadzór nad przestrzeganiem zasad instrukcji kancelaryjnej, przepisów o archiwizacji akt, kodeksu postępowania administracyjnego oraz zasad organizacji i dyscypliny pracy,
9) prowadzenie kontroli wewnętrznej w Urzędzie, z wyłączeniem kontroli finansowej,
10) sprawowanie nadzoru i koordynowanie działań w zakresie załatwiania indywidualnych spraw obywateli, w tym skarg i wniosków,
11) uczestniczenie w posiedzeniach Rady i jej komisji,
12) pełnienie funkcji reprezentacyjnych w imieniu Burmistrza.
Sekretarz nadzoruje pracę niżej wymienionych referatów i jednostek równorzędnych:
1) Referatu Organizacyjnego,
2) Biura Rady Miejskiej,
3) Referatu Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia,
4) Referatu Spraw Obywatelskich,
5) Urzędu Stanu Cywilnego.
Sekretarz Miasta nadzoruje pracę niżej wymienionych gminnych jednostek organizacyjnych:
1) Szkoły Podstawowej Nr 2 w Zelowie,
2) Szkoły Podstawowej Nr 4 w Zelowie,
3) Szkoły Podstawowej w Wygiełzowie,
4) Szkoły Podstawowej w Kociszewie,
5) Szkoły Podstawowej w Łobudzicach z filią w Bujnach Szlacheckich,
6) Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Zelowie,
7) Przedszkola Samorządowego Nr 1 w Zelowie,
8) Przedszkola Samorządowego Nr 4 w Zelowie,
9) Żłobka Gminnego w Bujnach Szlacheckich,
10) Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zelowie,
11) Środowiskowego Domu Samopomocy w Walewicach,
12) Domu Kultury w Zelowie,
13) Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy w Zelowie.

Skarbnik Miasta

Informacje

Skarbnik Miasta - Jadwiga Agnieszka Stróż

Symbol: SK
Adres Organu/Komórki organizacyjnej: Urząd Miejski w Zelowie
Żeromskiego 23, 97-425 Zelów
Komórka nadrzędna merytorycznie: Burmistrz Zelowa
Komórka nadrzędna organizacyjnie: Burmistrz Zelowa
Dni i godziny pracy: poniedziałek 7:30 - 15:30
wtorek 7:30 - 17:00
środa, czwartek, piątek 8:00 - 15:30
Dni i godziny przyjmowania interesantów: poniedziałek 7:30 - 15:30
wtorek 7:30 - 17:00
środa, czwartek, piątek 8:00 - 15:30

PRZEDMIOT DZIAŁANIA I KOMPETENCJE:
Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
1) przygotowywanie opracowania projektu budżetu gminy zgodnie z obowiązującymi zasadami ustalonymi w ustawie o finansach publicznych,
2) ekonomiczna analiza planów finansowych gminnych jednostek organizacyjnych ,
3) badanie celowości i zasadności wydatków budżetowych,
4) nadzór nad prawidłowymi i terminowymi rozliczeniami jednostek i organizacji otrzymujących środki z budżetu gminy,
5) nadzór nad prowadzeniem rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami,
6) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z obowiązującymi przepisami,
7) zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości zawieranych umów,
8) sprawowanie nadzoru nad wymiarem podatków i opłat,
9) zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
10) opracowywanie sprawozdań rocznych i okresowych z wykonania budżetu gminy,
11) opracowywanie projektów zarządzeń Burmistrza, dotyczących prowadzenia rachunkowości i obiegu dokumentów finansowych, a w szczególności: instrukcji obiegu dokumentów finansowych, zakładowego planu kont, instrukcji kasowej, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
12) nadzór nad przestrzeganiem procedur kontroli wewnętrznej,
13) podejmowanie przedsięwzięć i inicjatyw w celu pozyskiwania środków do budżetu gminy,
14) przygotowywanie projektów uchwał dotyczących realizacji budżetu,
15) wykonywanie innych zadań przewidzianych w przepisach szczególnych.

Poza zadaniami określonymi wyżej Skarbnik Miasta nadzoruje działalność Referatu Finansowego.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 19 stycznia 2016 13:36
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 14452
14 sierpnia 2024 09:04 (Przemysław Łacwik) - Zmiana danych stanowiska: Skarbnik Miasta.
21 czerwca 2024 12:01 (Przemysław Łacwik) - Zmiana danych stanowiska: Burmistrz Zelowa - od 7 maja 2024 r..
21 czerwca 2024 11:37 (Przemysław Łacwik) - Zmiana danych stanowiska: Zastępca Burmistrza Zelowa - od 16 maja 2024 r..