Zadania i kompetencje:
1. Burmistrz koordynuje działania w zakresie spraw społeczno-gospodarczego rozwoju gminy, nadzoruje działania Zastępcy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika oraz kierowników referatów.
2. W szczególności do zadań Burmistrza należy:
- reprezentowanie Gminy Zelów na zewnątrz,
- dokonywanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec pracowników Urzędu oraz wobec kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, będących samodzielnymi pracodawcami samorządowymi,
- przedkładanie Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwały budżetowej, uchwały w sprawie absolutorium oraz innych uchwał i zarządzeń objętych zakresem nadzoru Izby,
- przedkładanie Wojewodzie uchwał Rady i zarządzeń,
- przedstawianie Radzie kandydatów na stanowisko Skarbnika Miasta,
- ogłaszanie uchwały budżetowej i sprawozdania z jej wykonania,
- podejmowanie decyzji majątkowych dotyczących zwykłego zarządu mieniem gminnym w obowiązującym trybie,
- kierowanie bieżącymi sprawami gminy,
- wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- udzielanie pracownikom upoważnień do wydawania decyzji administracyjnych,
- wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej gminy,
- kierowanie akcją w razie wystąpienia na terenie gminy zagrożenia klęską żywiołową,
- podejmowanie przedsięwzięć i inicjatyw w celu pozyskiwania środków do budżetu gminy,
- wykonywanie innych zadań przewidzianych odrębnymi przepisami,
- nadzorowanie gminnych jednostek organizacyjnych i dokonywanie okresowych ocen ich działalności,
- udzielanie wywiadów i informacji środkom masowego przekazu w sprawach gminy,
- sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem kontroli zarządczej.
3. Poza zadaniami określonymi wyżej Burmistrz nadzoruje pracę niżej wymienionych referatów i jednostek równorzędnych:
- Referatu Zamówień Publicznych i Inwestycji,
- Referatu Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa,
- Biura d/s obsługi prawnej,
- Pełnomocnika d/s informacji niejawnych,
- Stanowiska audytora wewnętrznego,
- Inspektora Ochrony Danych,
- Stanowiska archiwisty zakładowego,
- Stanowiska ds. pozyskiwania funduszy zewnętrznych.
Burmistrz Zelowa nadzoruje pracę Zakładu Usług Komunalnych w Zelowie.
Burmistrz Zelowa (lub w czasie jego nieobecności Zastępca Burmistrza) przyjmuje interesantów w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Zelowie.
Miejsce przyjęć interesantów: Urząd Miejski w Zelowie, I piętro, pokój nr 101.
Data wprowadzenia dokumentu do BIP:
19 stycznia 2016 10:55
Dokument wprowadzony do BIP przez:
Administrator
Ilość wyświetleń:
38088
14 sierpnia 2024 07:51 (
Przemysław Łacwik) - Aktualizacja danych stanowiska: Burmistrz Zelowa - od 7 maja 2024 r..
29 lipca 2024 12:17 (
Marcin Selerowicz) - Dodanie stanowiska: Burmistrz Zelowa - od 7 maja 2024 r..
16 maja 2024 12:23 (
Marcin Selerowicz) - Dodanie stanowiska: Burmistrz Zelowa - od 7 maja 2024 r..
05 grudnia 2018 10:57 (
Grzegorz Klimczak) - Aktualizacja danych stanowiska: Burmistrz.
04 lutego 2016 10:31 (
Administrator) - Aktualizacja danych stanowiska: Burmistrz.
03 lutego 2016 13:42 (
Administrator) - Aktualizacja danych stanowiska: Burmistrz.
02 lutego 2016 13:36 (
Administrator) - Dodanie stanowiska: Zastępca Burmistrza Zelowa.
19 stycznia 2016 11:05 (
Administrator) - Dodanie stanowiska: Burmistrz.
19 stycznia 2016 11:02 (
Administrator) - Dodanie stanowiska: Burmistrz.
19 stycznia 2016 10:55 (
Administrator) - Dodanie nowego organu: Burmistrz.