Dostęp do informacji publicznej

Zasady udostępniania informacji publicznej w Urzędzie Miejskim w Zelowie

Ustawa o dostępie do informacji publicznej (tekst jednolity Dz. U. 2019 poz. 1429) nakłada na organy władzy publicznej oraz inne podmioty wykonujące zadania publiczne (art. 4) obowiązek udostępniania informacji dotyczących spraw publicznych oraz ustala zasady i tryb udostępniania tych informacji.

Na mocy ustawy organy władzy publicznej mają obowiązek stworzenia internetowego Biuletynu Informacji Publicznej.

Przepisy wykonawcze zawarte w  Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej z dn. 18.01.2007 r.  określają strukturę, zakres publikowanych informacji oraz funkcjonalność biuletynu.

Aby uzyskać informację publiczną będącą w posiadaniu Urzędu, a nieudostępnioną w Biuletynie Informacji Publicznej, należy złożyć  Wniosek o udostępnienie informacji publicznej


Wnioski mogą być wnoszone:

  • w formie papierowej w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Zelowie, w tym
    z wykorzystaniem faksu (+44 634 13 41);
  • w formie dokumentu elektronicznego poprzez platformę e-PUAP;
  • e-mailem na adres umzelow@zelow.pl

 

Urząd Miejski w Zelowie udostępnia informację publiczną w trybie wnioskowym w formie:

  • udostępnienia do wglądu akt sprawy na miejscu,
  • udostępnienia kserokopii dokumentu,
  • udostępnienia skanu dokumentu,
  • udostępnieniu dokumentu na nośniku elektronicznym,
  • wydruku dokumentu.

Dokumentację można odebrać osobiście w siedzibie urzędu, lub - jeśli to możliwe - wysyła się pod wskazany adres zamieszkania lub adres elektroniczny wnioskodawcy.

Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny. Zgodnie z art. 15 ustawy o dostępie do informacji publicznej, jeżeli w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek podmiot obowiązany do udostępnienia ma ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, pomiot ten może pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.

Urząd w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku powiadomi wnioskodawcę o wysokości opłaty, terminie i sposobie jej uiszczenia. Udostępnienie informacji we wskazany przez wnioskodawcę sposób następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia uiszczenia opłaty, za okazaniem pokwitowania lub innego dowodu wpłaty, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji lub wycofa wniosek. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w terminie 14 dni, urząd powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim udostępni informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.

           

Zasady ustalania wysokości opłat za udostępnienie informacji publicznej określa "Zarządzenie Nr 13.2018 Burmistrza Zelowa z dnia 1 marca 2018 r. w sprawie wysokości opłat pobieranych za udostępnienie informacji publicznej na wniosek osoby fizycznej lub prawnej.

Opłatę uiszcza się po jej ustaleniu, przez wpłatę do kasy Urzędu Miejskiego w Zelowie lub na rachunek bankowy Urzędu 66 1020 3916 0000 0102 0259 8308 - PKO BP S.A. w Bełchatowie, Oddział w Zelowie, z dopiskiem „Oplata za udostępnienie informacji publicznej”.

Uwaga!

Urząd odstępuje od pobrania opłaty związanej ze zwrotem kosztów, jeśli jej wysokość, nie przekracza kwoty 5,00 złotych.

 

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2006-01-10
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Marcin Selerowicz
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 01 lutego 2016 21:45
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 583
13 października 2020 14:47 (Marcin Selerowicz) - Zmiana treści zakładki.
01 lutego 2016 21:49 (Administrator) - Zmiana treści zakładki.
01 lutego 2016 21:45 (Administrator) - Dodanie nowej zakładki.