Zasady udostępniania informacji publicznej w Urzędzie Miejskim w Zelowie
Ustawa o dostępie do informacji publicznej (tekst jednolity Dz. U. 2019 poz. 1429) nakłada na organy władzy publicznej oraz inne podmioty wykonujące zadania publiczne (art. 4) obowiązek udostępniania informacji dotyczących spraw publicznych oraz ustala zasady i tryb udostępniania tych informacji.
Na mocy ustawy organy władzy publicznej mają obowiązek stworzenia internetowego Biuletynu Informacji Publicznej.
Przepisy wykonawcze zawarte w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej z dn. 18.01.2007 r. określają strukturę, zakres publikowanych informacji oraz funkcjonalność biuletynu.
Aby uzyskać informację publiczną będącą w posiadaniu Urzędu, a nieudostępnioną w Biuletynie Informacji Publicznej, należy złożyć Wniosek o udostępnienie informacji publicznej.
Wnioski mogą być wnoszone:
Urząd Miejski w Zelowie udostępnia informację publiczną w trybie wnioskowym w formie:
Dokumentację można odebrać osobiście w siedzibie urzędu, lub - jeśli to możliwe - wysyła się pod wskazany adres zamieszkania lub adres elektroniczny wnioskodawcy.
Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny. Zgodnie z art. 15 ustawy o dostępie do informacji publicznej, jeżeli w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek podmiot obowiązany do udostępnienia ma ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, pomiot ten może pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
Urząd w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku powiadomi wnioskodawcę o wysokości opłaty, terminie i sposobie jej uiszczenia. Udostępnienie informacji we wskazany przez wnioskodawcę sposób następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia uiszczenia opłaty, za okazaniem pokwitowania lub innego dowodu wpłaty, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji lub wycofa wniosek. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w terminie 14 dni, urząd powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim udostępni informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
Zasady ustalania wysokości opłat za udostępnienie informacji publicznej określa "Zarządzenie Nr 13.2018 Burmistrza Zelowa z dnia 1 marca 2018 r. w sprawie wysokości opłat pobieranych za udostępnienie informacji publicznej na wniosek osoby fizycznej lub prawnej.
Opłatę uiszcza się po jej ustaleniu, przez wpłatę do kasy Urzędu Miejskiego w Zelowie lub na rachunek bankowy Urzędu 66 1020 3916 0000 0102 0259 8308 - PKO BP S.A. w Bełchatowie, Oddział w Zelowie, z dopiskiem „Oplata za udostępnienie informacji publicznej”.
Uwaga!
Urząd odstępuje od pobrania opłaty związanej ze zwrotem kosztów, jeśli jej wysokość, nie przekracza kwoty 5,00 złotych.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Zelów