Opłacie skarbowej podlegają
dokonanie czynności urzędowej na podstawie zgłoszenia lub na wniosek ,
wydanie zaświadczenia na wniosek,
wydanie zezwolenia (pozwolenia, koncesji),
oraz dokumenty:
złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - w sprawie z zakresu administracji publicznej lub w postępowaniu sądowym.
Podstawa prawna
1.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej ( tj. Dz.U. z 2015 roku, poz.783 z późniejszymi zmianami)
2.Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 21 grudnia 2006r. w sprawie dokumentowania, zapłaty opłaty skarbowej oraz trybu jej zwrotu (Dz. U. z 2006 r. Nr 246, poz. 1804).
Inne informacje
Zwolnienia z opłaty skarbowej reguluje art. 7 ww. ustawy, natomiast art. 2 oraz 3 określają, co nie podlega opłacie.
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje:
Od czynności urzędowych - z chwilą dokonania zgłoszenia lub złożenia wniosku o dokonanie czynności urzędowej, a jeżeli w wyniku czynności ma być wydany dokument - z chwilą wydania dokumentu,
Od zaświadczenia lub zezwoleń - z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia , zezwolenia,
Od dokumentów - z chwilą złożenia dokumentu w organie administracji publicznej, sądzie.
Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej można uiszczać:
- na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Zelowie 66 1020 3916 0000 0102 0259 8308 - PKO BP S.A. w Bełchatowie, Oddział w Zelowie
- lub w kasie Urzędu Miejskiego w Zelowie w godz. 7.30- 15.00.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Zelów