Podatek Leśny

Wymagane dokumenty
Informacja o lasach, sporządzona na formularzu według ustalonego wzoru dla osób fizycznych złożona w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku w podatku leśnym lub od dnia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opodatkowania.
Deklaracja na podatek leśny sporządzona na formularzu według ustalonego wzoru dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych w tym spółek, nieposiadających osobowości prawnej, jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych, jednostek organizacyjnych Agencji Nieruchomości Rolnych złożona w terminie do 15 stycznia organowi właściwemu ze względu na miejsce położenia lasów. W przypadku powstania obowiązku podatkowego po dniu 15 stycznia, deklaracje należy składać w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku. 

Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat Urzędu Miejskiego w Zelowie-pokój nr 102, pokój nr 126 lub pokój nr 111 w godzinach pracy Urzędu. 

Termin i sposób załatwienia 
Wydanie decyzji ustalającej wysokość podatku w przypadku opodatkowania lasu będącego w posiadaniu osób fizycznych bądź decyzji określającej w przypadku osób prawnych. Podatek jest płatny w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminach do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września oraz 15 listopada roku podatkowego - w przypadku osób fizycznych oraz do 15 dnia każdego miesiąca w przypadku osób prawnych.


Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. z 2019, poz. 888 z późn. zm.);

2. Komunikat Prezesa GUS z dnia 18 października 2019 r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej wg średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2019 r.
3. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 3 czerwca 2019 r. w sprawie wzorów informacji o lasach i deklaracji na podatek leśny /Dz. U. z 2019 r., poz. 1126/.


Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim za pośrednictwem Burmistrza Zelowa w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

 


Załączniki do pobrania:

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Referat Finansowy
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Martyna Nawrocka
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 14 lutego 2016 14:51
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 688
17 grudnia 2020 14:41 (Marcin Selerowicz) - Zmiana treści zakładki.
28 czerwca 2016 16:06 (Marcin Selerowicz) - Zmiana treści zakładki.
23 czerwca 2016 12:27 (Marcin Selerowicz) - Zmiana treści zakładki.