Zbywanie nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych w drodze przetargów

Symbol procedury: GN
Nazwa procedury: Zbywanie nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych w drodze przetargów
Prawna forma załatwiania: Umowa
Grupa procedur: Gospodarka nieruchomościami
Grupa zadań publicznych: Gospodarka komunalna, przestrzenna i budownictwo nieruchomosci
Przynależność do działu administracji: Gospodarka przestrzenna i budownictwo, środowisko / gospodarka przestrzenna i mieszkaniowa / gospodarki nieruchomościami
Stanowisko pracy na którym realizowana jest procedura: Stanowisko d/s zarządzania mieniem gminnym
Informacje dodatkowe:


Wymagane dokumenty
Wniosek o nabycie nieruchomości

Opłaty
Od wniosku nie pobiera się opłaty skarbowej

Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat Urzędu Miejskiego w Zelowie, pok. nr 102.

Termin i sposób załatwienia sprawy
1. Postępowanie w ww. sprawach wszczyna się z urzędu bądź na wniosek zainteresowanych.
2. Po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, które polega na uzyskaniu niezbędnych opinii innych jednostek, sprawdzeniu księgi wieczystej i w razie konieczności dokonania podziału geodezyjnego nieruchomości,podjęciu uchwały przez Radę Miejską Burmistrz przeznacza nieruchomość do sprzedaży i podaje do publicznej wiadomości na okres 21 dni wykaz nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży. Wykazy nieruchomości wywieszane są na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miejskiego w Zelowie. Po upływie terminu składania wniosku przez osoby, którym przysługuje pierwszeństwo nabycia nieruchomości (6 tygodni od dnia zamieszczenia wykazu) ogłaszany jest przetarg na sprzedaż nieruchomości.
3. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wpłacenie wadium w podanej w ogłoszeniu wysokości i terminie.
4. W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne oraz cudzoziemcy. 
5. Wadium wpłacone przez uczestnika, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nieruchomości a pozostałym zwraca się w terminie do 3-ech dni od daty przetargu.
6. Uczestnik przetargu zobowiązany jest okazać dowód osobisty oraz dowód wpłaty wadium a także pełnomocnictwo sporządzone na piśmie przez firmę, bądź osobę fizyczną,którą reprezentuje.
7. Nabywca nieruchomości zawiadomiony zostanie o miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. Wyznaczony termin nie może być krótszy niż 7 dni od dnia doręczenia zawiadomienia.
8. Łączny termin postępowania wynosi ok. 6 miesięcy. Jednakże odpowiedź o możliwości nabycia nieruchomości udzielana jest w terminie 30 dni.
9. Sprawy z zakresu zbywania nieruchomości mają charakter spraw cywilnoprawnych.

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2007-04-20
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Beata Tokarczyk
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 14 lutego 2016 14:53
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 502
23 czerwca 2016 12:22 (Marcin Selerowicz) - Zmiana treści zakładki.
30 maja 2016 11:51 (Marcin Selerowicz) - Zmiana treści zakładki.
14 lutego 2016 14:53 (Administrator) - Zmiana treści zakładki.