| Symbol procedury: | GN |
| Nazwa procedury: | Zbywanie nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych w drodze przetargów |
| Prawna forma załatwiania: | Umowa |
| Grupa procedur: | Gospodarka nieruchomościami |
| Grupa zadań publicznych: | Gospodarka komunalna, przestrzenna i budownictwo nieruchomosci |
| Przynależność do działu administracji: | Gospodarka przestrzenna i budownictwo, środowisko / gospodarka przestrzenna i mieszkaniowa / gospodarki nieruchomościami |
| Stanowisko pracy na którym realizowana jest procedura: | Stanowisko d/s zarządzania mieniem gminnym |
| Informacje dodatkowe: | |
Wymagane dokumenty Wniosek o nabycie nieruchomości Opłaty Od wniosku nie pobiera się opłaty skarbowej Miejsce złożenia dokumentów Sekretariat Urzędu Miejskiego w Zelowie, pok. nr 102. Termin i sposób załatwienia sprawy 1. Postępowanie w ww. sprawach wszczyna się z urzędu bądź na wniosek zainteresowanych. 2. Po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, które polega na uzyskaniu niezbędnych opinii innych jednostek, sprawdzeniu księgi wieczystej i w razie konieczności dokonania podziału geodezyjnego nieruchomości,podjęciu uchwały przez Radę Miejską Burmistrz przeznacza nieruchomość do sprzedaży i podaje do publicznej wiadomości na okres 21 dni wykaz nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży. Wykazy nieruchomości wywieszane są na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miejskiego w Zelowie. Po upływie terminu składania wniosku przez osoby, którym przysługuje pierwszeństwo nabycia nieruchomości (6 tygodni od dnia zamieszczenia wykazu) ogłaszany jest przetarg na sprzedaż nieruchomości. 3. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wpłacenie wadium w podanej w ogłoszeniu wysokości i terminie. 4. W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne oraz cudzoziemcy. 5. Wadium wpłacone przez uczestnika, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nieruchomości a pozostałym zwraca się w terminie do 3-ech dni od daty przetargu. 6. Uczestnik przetargu zobowiązany jest okazać dowód osobisty oraz dowód wpłaty wadium a także pełnomocnictwo sporządzone na piśmie przez firmę, bądź osobę fizyczną,którą reprezentuje. 7. Nabywca nieruchomości zawiadomiony zostanie o miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. Wyznaczony termin nie może być krótszy niż 7 dni od dnia doręczenia zawiadomienia. 8. Łączny termin postępowania wynosi ok. 6 miesięcy. Jednakże odpowiedź o możliwości nabycia nieruchomości udzielana jest w terminie 30 dni. 9. Sprawy z zakresu zbywania nieruchomości mają charakter spraw cywilnoprawnych. |
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Zelów