Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego i czasowego

Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu stałego albo opuszcza miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązany jest wymeldować się.

Obywatel polski dokonuje wymeldowania z miejsca pobytu stałego albo z miejsca pobytu czasowego:

1) w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport, albo

2) w formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do systemu teleinformatycznego organu gminy, o którym mowa w pkt 1, pod warunkiem otrzymania przez osobę urzędowego poświadczenia odbioru.

Obywatel polski może wymeldować się z miejsca pobytu stałego lub czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.

 

Opłaty:


Bez opłat

 

Uwagi:


Organ gminy wydaje z urzędu lub na wniosek właściciela decyzję w sprawie wymeldowania obywatela polskiego, który opuścił miejsce pobytu stałego albo opuścił miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu i nie dopełnił obowiązku wymeldowania się.

Zgłoszenie zgonu dokonane w urzędzie stanu cywilnego, zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu stałego i czasowego.

 


Załączniki do pobrania:

 

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2007-04-20
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Elżbieta Nowicka
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 14 lutego 2016 15:16
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 776
01 października 2020 14:34 (Marcin Selerowicz) - Zmiana treści zakładki.
02 stycznia 2018 13:26 (Marcin Selerowicz) - Zmiana treści zakładki.
10 maja 2016 14:55 (Marcin Selerowicz) - Zmiana treści zakładki.