Wydanie zezwolenia na prowadzenie placówki wsparcia dziennego

Podstawa Prawna

  • Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2018 r. poz. 998 z późn. zm), zwana dalej „ustawą”.

 

 Informacje ogólne:

Placówkę wsparcia dziennego prowadzi gmina, podmiot, któremu gmina zleciła realizację tego zadania
na podstawie art. 190 ustawy, lub podmiot, który uzyskał zezwolenie Burmistrza Zelowa.

Do podmiotów tych, zgodnie z art. 190 ustawy zalicza się:

1) organizacje pozarządowe prowadzące działalność w zakresie wspierania rodziny, pieczy zastępczej lub pomocy społecznej;

2) osoby prawnym i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancji wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej lub pomocy społecznej.

Aby uzyskać zezwolenie na prowadzenie placówki wsparcia dziennego, należy złożyć pisemny wniosek.

 

Sposób postępowania podczas rejestracji:

1) w celu uzyskania zezwolenia należy złożyć wypełniony wniosek,

2) do wniosku należy dołączyć:

  • dokumenty potwierdzające tytuł prawny do nieruchomości, na terenie której placówka wsparcia dziennego ma prowadzić  działalność;
  • odpis z właściwego rejestru;
  • oświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON oraz numerze identyfikacji podatkowej NIP;
  • pozytywne opinie właściwego miejscowo komendanta powiatowego lub miejskiego Państwowej Straży Pożarnej i właściwego  państwowego inspektora sanitarnego o warunkach bezpieczeństwa i higieny w budynku, w którym będzie mieścić się placówka wsparcia dziennego, oraz najbliższym jego otoczeniu, mając na uwadze specyfikę placówki;
  • statut placówki wsparcia dziennego lub jego projekt;
  • regulamin organizacyjny placówki wsparcia dziennego lub jego projekt;
  • informację o sposobie finansowania placówki wsparcia dziennego oraz o niezaleganiu w regulowaniu zobowiązań podatkowych i składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych;
  • oświadczenia poświadczające kwalifikacje kierownika placówki oraz kadry zatrudnionych w placówce wychowawców/pedagoga/psychologa/innych osób pracujących z dziećmi;
  • oświadczenia, dotyczące władzy rodzicielskiej, obowiązku alimentacyjnego, niekaralności (w związku z art. 25, 26, 27 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej – dotyczy pracowników placówki).
  • oświadczenie o ochronie danych osobowych

Dostarczone dokumenty powinny być kopiami dokumentów potwierdzonymi „za zgodność z oryginałem” przez osoby uprawnione lub kopie dokumentów można dostarczyć osobiście, a do wglądu dostarczyć oryginały.


Uzyskanie zezwolenia na prowadzenie placówki wsparcia dziennego nie podlega opłacie.


 Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miejski w Zelowie

ul. Żeromskiego 23

 

Dodatkowe informacje:

pok. nr 106

 

 Zezwolenie na prowadzenie placówki wsparcia dziennego wydaje się na czas nieokreślony.

Od tego momentu podmiot będzie podlegać nadzorowi gminy, w zakresie warunków i jakości świadczonej opieki w placówce wsparcia dziennego.

 

 Odmowa wydania zezwolenia nastąpi, w przypadku gdy:

1) podmiot nie spełnia warunków określonych w ustawie;

2) wydano prawomocne orzeczenie zakazujące podmiotowi wykonywania działalności objętej zezwoleniem.

Podmiot, który otrzymał zezwolenie na prowadzenie placówki wsparcia dziennego jest zobowiązany do informowania Burmistrza Zelowa o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub w dokumentach załączonych do wniosku w terminie 14 dni od zaistnienia tych zmian.

 

 Zasady cofnięcia wydanego zezwolenia :

Jeżeli podmiot, któremu wydano zezwolenie na prowadzenie placówki wsparcia dziennego:

1) przestał spełniać warunki określone w ustawie,

2) nie przedstawi na żądanie burmistrza, w wyznaczonym terminie, aktualnych dokumentów, o których mowa w art. 19 ustawy – Burmistrz Zelowa wyznacza dodatkowy termin na spełnienie tych warunków albo na dostarczenie wymaganych dokumentów lub informacji.

po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, Burmistrz Zelowa cofa zezwolenie na prowadzenie placówki wsparcia dziennego.

 


Załączniki do pobrania:

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 maja 2016 14:50
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marcin Selerowicz
Ilość wyświetleń: 628
05 września 2018 10:52 (Marcin Selerowicz) - Zmiana treści zakładki.
05 września 2018 10:51 (Marcin Selerowicz) - Zmiana treści zakładki.
13 maja 2016 10:52 (Marcin Selerowicz) - Zmiana treści zakładki.