| Rok wdrożenia: | 2007 |
| Jednostka wdrażająca: | Urząd Miejski w Zelowie |
| Grupa zadań: | Administracja |
| Podgrupy zadań: | Informatyzacja urzędów (obieg dokumentów, śledzenie realizacji zadań...) |
| Osoba prowadząca sprawę: | Urszula Chęcińska |
| E-mail:: | |
| Telefon / Fax: | (044) 634 10 00 |
| Opis "Dobrej Praktyki"/Osiągnięcia: | |
|
Projekt e-urząd dla mieszkańca Gminy Zelów
Priorytet nr 1 Rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności regionów Działanie nr 1.5 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego Nr umowy o dofinansowanie projektu Z/2.10/I/1.5/484/04/U/287/06 Tytuł projektu: ''System elektronicznego obiegu dokumentów - e-urząd - w Urzędzie Miejskim w Zelowie'' Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. OPIS Zakres prac związany z wprowadzeniem systemu elektronicznego obiegu dokumentów wymaga nowej struktury informatycznej polegającej na: • serwera plików, • serwera aplikacji, • serwera poczty i WWW, • aplikacji współpracujących i obsługujący e-URZĄD, które wpłyną na przyspieszenie obsługi interesanta, polepszenie przepływu informacji (zastosowanie obiegu dokumentów on-line), • oprogramowanie dla stacji roboczych (systemy operacyjne, edytory tekstu, arkusze kalkulacyjne, programy archiwizujące, programy antywirusowe), • oprogramowanie dla serwerów (systemy operacyjne, oprogramowanie zarządzające skrzynkami pocztowymi, witrynami WWW, programy antywirusowe, programy archiwizujące, programy do obsługi baz danych, programy zwiększające poziom bezpieczeństwa przechowywania danych), • oprogramowanie dla poszczególnych komórek organizacyjnych (programy związane typowo z pracą urzędu m.in. programy finansowo-księgowe), Cel projektu Celem projektu jest wyrównywanie dysproporcji w zakresie dostępu i wykorzystania Internetu wśród mieszkańców Gminy Zelów, wyrównywanie szans mieszkańców obszarów wiejskich i małych miast w porównaniu do dużych ośrodków. Zrealizowanie inwestycji pozwoli wykorzystywać nową technologię komunikacyjną do poprawy efektywności pracy administracji, co wpłynie na upowszechnienie wykorzystania technologii społeczeństwa informacyjnego w pracy administracji samorządowej. Jest to jeden z elementów rozwoju elektronicznych usług dla ludności. Nowe oprogramowanie na komputerach klienckich i serwerach umożliwi rozwój nowych technologii. W przyszłości zaowocuje to możliwością wprowadzenia podpisu elektronicznego, który jest niezbędny do identyfikacji petenta. Realizacja projektu wpłynie na: Rezultaty projektu W wyniku realizacji projektu nastąpi kompleksowe rozwiązanie obsługi klienta z wykorzystaniem rozwiązań nowoczesnej techniki informatycznej. Środki finansowe, wysokość dofinansowania Całkowita wartość projektu: 238.394,10 PLN Termin realizacji projektu 20.02.2006r. - 31.07.2007r.
Urząd Miejski w Zelowie wzbogaci się o nowy sprzęt komputerowy. 28 listopada 2006r. podpisana została umowa o dofinansowanie projektu "System elektronicznego obiegu dokumentów - e-urząd - w Urzędzie Miejskim w Zelowie" ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 1.5 Infrastruktura Społeczeństwa Informacyjnego. Całkowita wartość projektu wynosi 238.394,10 zł , z czego dofinansowanie ze środków ZPORR wyniesie 75% czyli 178.795,58 zł. W ramach tej kwoty ujęty jest zakup 29 zestawów komputerowych, dwóch serwerów, 10 drukarek oraz zakup i wdrożenie nowych programów komputerowych do obsługi finansowo-księgowej i do obiegu dokumentów on-line. |
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Zelów