Bank dobrych praktyk

E-urząd dla mieszkańca Gminy Zelów

Rok wdrożenia: 2007
Jednostka wdrażająca: Urząd Miejski w Zelowie
Grupa zadań: Administracja
Podgrupy zadań: Informatyzacja urzędów (obieg dokumentów, śledzenie realizacji zadań...)
Osoba prowadząca sprawę: Urszula Chęcińska
E-mail::  
Telefon / Fax: (044) 634 10 00
Opis "Dobrej Praktyki"/Osiągnięcia:

Projekt e-urząd dla mieszkańca Gminy Zelów



Projekt "System elektronicznego obiegu dokumentów - e-urząd - w Urzędzie Miejskim w Zelowie" został zrealizowany zgodnie z założeniami:

Zakończenie rzeczowe nastąpiło 
31 lipca 2007 r., finansowe 26 września 2007r.

Po realizacji wartość całego projektu wyniosła 
212 568,42 PLN.

Dofinansowanie w wysokości 75 % obejmowało tylko koszty kwalifikowalne, które wyniosły ogółem 
197 308,67 PLN, z czego otrzymaliśmy jako zwrot wydatków kwotę 147 981,50 PLN.

Wkład Gminy Zelów w realizację projektu wyniósł 
64 586,92 PLN, z czego wkład własny 25 % kosztów kwalifikowalnych to kwota49 327,17 PLN i pozostałe koszty niekwalifikowalne (niezbędne do wdrożenia całości projektu) to kwota 15 259,75 PLN.


System elektronicznego obiegu dokumentów - e-urząd - w Urzędzie Miejskim w Zelowie

 

Priorytet nr 1 Rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności regionów

Działanie nr 1.5 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego

Nr umowy o dofinansowanie projektu Z/2.10/I/1.5/484/04/U/287/06
Data umowy 28.11.2006 r.

Tytuł projektu:

''System elektronicznego obiegu dokumentów - e-urząd - w Urzędzie Miejskim w Zelowie''

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego.

OPIS

Zakres prac związany z wprowadzeniem systemu elektronicznego obiegu dokumentów wymaga nowej struktury informatycznej polegającej na: 
1. modernizacji i wymianie przestarzałej struktury sieci informatycznej, rezygnując z okablowania strukturalnego typu BNC na rzecz okablowania Ethernet kat. 5E, 
2. wymianie stacji roboczych (komputerów użytkowników) na nowe, pozwalające spełnić cele projektu, 
3. usprawnieniu funkcjonowania Urzędu po uruchomieniu m.in.:

•  serwera plików,

•  serwera aplikacji,

•  serwera poczty i WWW,

•  aplikacji współpracujących i obsługujący e-URZĄD, które wpłyną na przyspieszenie obsługi interesanta, polepszenie przepływu informacji (zastosowanie obiegu dokumentów on-line), 
4. wdrożeniu nowego oprogramowania:

•  oprogramowanie dla stacji roboczych (systemy operacyjne, edytory tekstu, arkusze kalkulacyjne, programy archiwizujące, programy antywirusowe),

•  oprogramowanie dla serwerów (systemy operacyjne, oprogramowanie zarządzające skrzynkami pocztowymi, witrynami WWW, programy antywirusowe, programy archiwizujące, programy do obsługi baz danych, programy zwiększające poziom bezpieczeństwa przechowywania danych),

•  oprogramowanie dla poszczególnych komórek organizacyjnych (programy związane typowo z pracą urzędu m.in. programy finansowo-księgowe), 
5. zabezpieczeniu danych przy użyciu komponentów sprzętowych i programowych tj. narzędzi blokujących nieuprawniony dostęp do danych, programy i urządzenia do archiwizacji danych, zabezpieczenia antywirusowe.

Cel projektu

Celem projektu jest wyrównywanie dysproporcji w zakresie dostępu i wykorzystania Internetu wśród mieszkańców Gminy Zelów, wyrównywanie szans mieszkańców obszarów wiejskich i małych miast w porównaniu do dużych ośrodków. Zrealizowanie inwestycji pozwoli wykorzystywać nową technologię komunikacyjną do poprawy efektywności pracy administracji, co wpłynie na upowszechnienie wykorzystania technologii społeczeństwa informacyjnego w pracy administracji samorządowej. Jest to jeden z elementów rozwoju elektronicznych usług dla ludności. Nowe oprogramowanie na komputerach klienckich i serwerach umożliwi rozwój nowych technologii. W przyszłości zaowocuje to możliwością wprowadzenia podpisu elektronicznego, który jest niezbędny do identyfikacji petenta. 
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo podłączony do serwera streamer umożliwi archiwizowanie danych po całodziennym cyklu pracy. FireWall sprzętowy, który również podłączony byłby z serwerem nie pozwoli na przechwycenie danych przez osoby niepożądane. Do tego serwery oraz wszystkie stanowiska w urzędzie zostaną wyposażone w oprogramowanie antywirusowe. Takie zabezpieczenie w porównaniu z poprzednią konfiguracją daje większą pewność co do bezpieczeństwa danych. 
Wprowadzenie systemu elektronicznego obiegu dokumentów e-urząd zapewni elektroniczną komunikację z Urzędem, umożliwi załatwianie spraw on-line i śledzenie toku załatwiania, a także pozwoli na integrację z biuletynem informacji publicznej. Wdrożenie wymienionego projektu pozwoli wykorzystać technologię komunikacyjną do poprawy efektywności administracji.

Realizacja projektu wpłynie na: 
- skrócenie czasu załatwienia sprawy, 
- bezpośredni wgląd w stan załatwiania sprawy, 
- usprawnienie procedur administracyjnych, 
- ułatwienie dostępu do informacji, 
- usprawnienie obsługi interesanta, 
- ograniczenie powielania informacji, 
- możliwość świadczenia i korzystania z nowych usług, 
- ułatwienie osobom niepełnosprawnym dostępu do usług Urzędu.

Rezultaty projektu

W wyniku realizacji projektu nastąpi kompleksowe rozwiązanie obsługi klienta z wykorzystaniem rozwiązań nowoczesnej techniki informatycznej. 
Stosowanie elektronicznego obiegu dokumentów zapewni wysoką jakość zarządzania dokumentami, uniemożliwi ich zagubienie, pozwoli na śledzenie pisma i toku załatwiania sprawy. 
Nastąpi poprawa szybkości obiegu dokumentacji, podniesie się sprawność obsługi interesanta, zapewni się pełny dostęp do informacji, zmniejszy uciążliwość kontaktu z Urzędem, skróci czas załatwiania sprawy. Możliwy będzie wydruk dokumentów i ich przesyłanie. 
Bezpośrednie rezultaty to: 
- skrócenie czasu załatwienia sprawy, 
- zmniejszenie uciążliwości załatwiania spraw przez osoby niepełnosprawne, 
- zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej gminy, 
- podniesienie świadomości społecznej mieszkańców poprzez zainteresowanie ich sprawami publicznymi, 
- uzyskanie wysokiej jakości obsługi interesantów, 
- zmianę spojrzenia obywatela na pracę Urzędu, 
- umożliwienie dialogu mieszkańców z urzędnikiem.

Środki finansowe, wysokość dofinansowania

Całkowita wartość projektu: 238.394,10 PLN 
Koszty kwalifikowalne w ramach projektu: 238.394,10 PLN 
Kwota dofinansowania: 178.795,58 PLN

Termin realizacji projektu

20.02.2006r. - 31.07.2007r.


"System elektronicznego obiegu dokumentów - e-urząd - w Urzędzie Miejskim w Zelowie"

Urząd Miejski w Zelowie wzbogaci się o nowy sprzęt komputerowy. 28 listopada 2006r. podpisana została umowa o dofinansowanie projektu "System elektronicznego obiegu dokumentów - e-urząd - w Urzędzie Miejskim w Zelowie" ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 1.5 Infrastruktura Społeczeństwa Informacyjnego. Całkowita wartość projektu wynosi 238.394,10 zł , z czego dofinansowanie ze środków ZPORR wyniesie 75% czyli 178.795,58 zł. W ramach tej kwoty ujęty jest zakup 29 zestawów komputerowych, dwóch serwerów, 10 drukarek oraz zakup i wdrożenie nowych programów komputerowych do obsługi finansowo-księgowej i do obiegu dokumentów on-line.
Realizacja projektu została rozpoczęta już w II kwartale br. Zakupiono m.in. 8 komputerów, w większości dla Referatu Finansowego, i programy do obsługi finansowo-księgowej, które są obecnie w trakcie wdrażania.
Zakończenie realizacji projektu przewidziane jest na 30 czerwca 2007r.

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2007-10-18
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Renata Lodczyk
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 23 stycznia 2016 19:00
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 715
23 stycznia 2016 19:00 (Administrator) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)