Akt zgonu sporządza się w dniu, w którym dokonano zgłoszenia zgonu na podstawie karty zgonu oraz protokołu zgłoszenia zgonu.
Zgłoszenie zgonu następuje przez złożenie kierownikowi urzędu stanu cywilnego karty zgonu w terminie 3 dni od dnia jej sporządzenia. Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia zgonu dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.
Zgłoszenia zgonu dokonuje podmiot uprawniony do pochówku na podstawie art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz. U. z 2011 r. Nr 118, poz. 687, z późn. zm.), a mianowicie:
Odpis skrócony aktu stanu cywilnego (1 egz.) jest wydawany z urzędu, po dokonaniu rejestracji zdarzenia, osobie zgłaszającej to zdarzenie.
Opłaty:
- brak opłaty
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Zelów