Sporządzenie aktu zgonu

Akt zgonu sporządza się w dniu, w którym dokonano zgłoszenia zgonu na podstawie karty zgonu oraz protokołu zgłoszenia zgonu.

Zgłoszenie zgonu następuje przez złożenie kierownikowi urzędu stanu cywilnego karty zgonu w terminie 3 dni od dnia jej sporządzenia. Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia zgonu dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.

Zgłoszenia zgonu dokonuje podmiot uprawniony do pochówku na podstawie art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz. U. z 2011 r. Nr 118, poz. 687, z późn. zm.), a mianowicie: 

  1. pozostały małżonek(ka);
  2. krewni zstępni;
  3. krewni wstępni;
  4. krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa;
  5. powinowaci w linii prostej do 1 stopnia.

 

Odpis skrócony aktu stanu cywilnego (1 egz.) jest wydawany z urzędu, po dokonaniu rejestracji zdarzenia, osobie zgłaszającej to zdarzenie.

 

Opłaty:

- brak opłaty

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Urząd Stanu Cywilnego
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Anna Politańska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 14 lutego 2016 15:29
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 551
11 maja 2016 12:39 (Marcin Selerowicz) - Zmiana treści zakładki.
14 lutego 2016 15:30 (Administrator) - Zmiana treści zakładki.
14 lutego 2016 15:29 (Administrator) - Dodanie nowej zakładki.