Na podstawie art. 35 ustawy z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego akt stanu cywilnego, który zawiera dane niezgodne z danymi zawartymi w aktach zbiorowych rejestracji stanu cywilnego lub z innymi aktami stanu cywilnego, o ile stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych, albo z zagranicznymi dokumentami stanu cywilnego, podlega sprostowaniu przez kierownika urzędu stanu cywilnego, który go sporządził.
Sprostowania aktu stanu cywilnego dokonuje się z urzędu, na wniosek osoby, której ten akt dotyczy, lub jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej w tym interes prawny lub prokuratora, w formie czynności materialno--technicznej.
Wymagane dokumenty
a) pisemny wniosek zainteresowanego
b) odpis aktu, na podstawie którego nastąpi sprostowanie
Opłaty
39,00 zł odpis zupełny aktu stanu cywilnego wydany w wyniku sprostowania
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Miejski w Zelowie – Urząd Stanu Cywilnego - pokój nr 17
Termin załatwienia sprawy
Termin odpowiedzi – niezwłocznie, w sprawach skomplikowanych - 1 miesiąc
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Zelów