Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Referat Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
ul. Żeromskiego 23
97-425 Zelów
tel. 44 6341000
Podstawa prawna:
Złożenie wniosku:
Wnioskodawca może złożyć wniosek wyłącznie za pomocą systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3.
Rejestracja elektroniczna:
Pod adresem https://wnioski.mpips.gov.pl/ewnioski/index.eup udostępniona jest usługa umożliwiająca złożenie wniosku o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych. Wnioskodawca chcący złożyć wniosek za pomocą portalu Emp@tia, powinien założyć na nim konto, do czego niezbędne będzie - w celu zweryfikowania tożsamości - posłużenie się bezpiecznym podpisem elektronicznym bądź profilem zaufanym e-PUAP.
Zgodnie z art. 28 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3:
Wniosek zawiera:
1) w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej - numer lub indeks identyfikujący podmiot we właściwym rejestrze publicznym, potwierdzający status podmiotu,
2) numer NIP i REGON, o ile wnioskodawcy te numery nadano,
3) decyzję potwierdzającą spełnienie wymagań przeciwpożarowych, o której mowa w art. 25 ust. 2,
3a) odpowiednio decyzję potwierdzającą spełnienie wymagań sanitarno-lokalowych, o której mowa w art. 25 ust. 2a pkt 1, lub opinię, o której mowa w art. 25 ust. 2a pkt 2,
4) w przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
5) oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy,
6) w przypadku osoby fizycznej - numer PESEL,
7) informację o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego,
8) adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego,
9) informację, czy żłobek lub klub dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki,
10) wysokość opłat w żłobku lub klubie dziecięcym.
Wraz z wnioskiem podmiot przedstawia stosowne oświadczenie, w celu potwierdzenia dokonanej opłaty.
W celu sprawdzenia zgodności danych Burmistrz Zelowa może żądać: odpisu z odpowiedniego rejestru, dokumentu potwierdzającego tożsamość, zaświadczenia o niekaralności lub dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wydanie zaświadczenia o dokonaniu wpisu – bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni.
Odmowa wpisu do rejestru w drodze decyzji administracyjnej w terminie 30 dni.
Zaświadczenie o wpisie do rejestru zawiera:
Opłaty: Wpis do rejestru podlega opłacie w przypadku:
- żłobków - 650 zł,
- klubów dziecięcych – 600 zł.
Wpłat dokonywać należy na nr konta bankowego:
66 1020 3916 0000 0102 0259 8308 - PKO BP w Bełchatowie, Oddział w Zelowie
Burmistrz Zelowa wydaje decyzję o odmowie wpisu do rejestru, jeżeli:
Tryb odwoławczy:
Od decyzji o odmowie wpisu do rejestru lub o wykreśleniu wpisu z rejestru wnosi się odwołanie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi:
Zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3:
„1. W przypadku zmiany danych lub informacji zawartych w rejestrze podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do:
1) wystąpienia, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmian, do organu prowadzącego rejestr z wnioskiem o zmianę danych lub informacji - w przypadku danych lub informacji, o których mowa w art. 27 ust. 4 pkt 1-4, 7 i 9;
2) dokonania zmian, w terminie 3 dni od dnia ich zaistnienia, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a - w przypadku danych lub informacji, o których mowa w art. 27 ust. 4 pkt 5, 6, 8 i 10.
2. Po otrzymaniu informacji, o której mowa w ust. 1 pkt 1, organ prowadzący rejestr dokonuje zmian w rejestrze oraz wydaje podmiotowi wpisanemu do rejestru zaświadczenie, o którym mowa w art. 30, uwzględniające te zmiany.”
Wpis do rejestru podlega wykreśleniu w przypadkach wskazanych w art. 32 ustawy
z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3.
„Wykreślenie z rejestru następuje w przypadku:
1) złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie;
2) nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
3) przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach, o których mowa w art. 28, informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;
4) wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.”
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Zelów